Sydney-Cairns, we did it!! - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Hanneke - WaarBenJij.nu Sydney-Cairns, we did it!! - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Hanneke - WaarBenJij.nu

Sydney-Cairns, we did it!!

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

18 Mei 2014 | Australië, Port Douglas

Enjoy every single moment. The good, the bad, the beautiful, the ugly, the inspiring, the not-so-glamorous moments. And THANK GOD through it all.
- Meghan Matt

Het is nog steeds geweldig hier in Aussie. Ik moet zeggen: ik zou hier kunnen wonen! Lekkere temperatuur, relaxte mensen, mooie natuur..
Vorige week hebben we erg veel km's gemaakt in de auto. Dwars door Aussie, dat voelt wel geweldig als je daar zo rijdt in de middle of nowwhere. Het is wel saai om zoveel te rijden maar er zijn gewoon weinig dingen te doen hier aan de coast.
Chris is nog steeds onze travelmate aangezien hij geen verblijf in Townsville heeft kunnen regelen blijft hij tot Cairns in de auto. We gaan afscheid van hem nemen in Cairns 22 mei.
Martina is erg veel aan het nadenken over haar plannen, ze heeft weinig geld meer en heeft eigenlijk een ticket naar Darwin maar verblijven daar is te duur voor haar. We hebben haar inmiddels in Cairns achter gelaten.. Ze neemt een vlucht naar Darwin en gaat proberen daar te werken.
Gilles heeft trouwens z'n laptop weer gevonden. Hij lag in het hostel waar we waren in Brisbane, die vondst hebben we gevierd met al lot of Goon:)
Ik draag trouwens al weken geen make-up meer, en dat bevalt eigenlijk prima:) en soms kijk ik gewoon een dag niet in de spiegel.. Bizar hè?!

Donderdag in de ochtend een 3e surfles genomen in Agnes Water samen met Gilles en Martina. Het was fun en we hebben het enjoyd! Daarna een heerlijke Fairtrade smoothie op, goed voor de vitamines;) in de loop van de middag zijn we naar Gladstone gereden, boodschappen gedaan en verder North gereden naar een freecamping. Al 4 dagen niet gedouched en loop al een week in dezelfde kleren, maar I don't care;)
Vrijdag vroeg wakker geworden op een mooie camping naast de rivier. Genoten van de ochtend! Vroeg gaan rijden naar Rockhampton. Dat is een soort van country city en beroemd om de beef. Er rijden ook erg veel grote vrachtwagens met koeien rond en dat ruik je als je daarnaast op een stoplicht staat te wachten:) onderweg naar Rockhampton gingen we bij een BP checken of we daar konden douchen, en het kon, voor free! Weer lekker schoon voor een paar dagen, as a new person!! Na Rockhampton naar Yeppoon gereden en zo zijn we in de tropen terecht gekomen. Yeppoon was niet heel bijzonder maar we hebben er wel lekker geBBQt. De weg was wel heel gaaf, 100 km rijden zonder een stad of niks door de valleien, rocks, platteland, three's.. Super mooi! Echt zoals je je een roadtrip voorstelt, kilometers driven zonder iets tegen te komen:) in de avond verbleven we free naast een benzine pomp in het stadje Maryborough. Omdat we niks te doen hadden zijn we daar naar de pub gegaan. Hebben bier gedronken en dart gespeeld. Het was so grappig om daar in de pub te zijn met allemaal cowboys! Sas, het voelde een beetje als Mc Leod;)
Zaterdag vroeg om de auto gestapt opweg maar Mackay. Mackay is beroemd voor de suiker plantages, so we reden er langs veel. Het lijkt een beetje op heel hoog gras/maais stengels. Geluncht bij de Hungry Jacks:) Australië is een beetje een mix tussen Europe en Amerika. Overal foodcourts, Mc Donalds etc. Voor de money is het niet echt goed maar we hadden er gewoon trek in:) savonds naar een super mooie campspot gereden. Midden in de Forest, naast een rivier. Niet heel bekend onder backpackers, wordt meer gebruikt door locals. Ik heb Dutche pannenkoeken gebakken. Met kaas en appel, ze vonden ze allemaal erg lekker:) halverwege het bakken ontplofte 1 cooker bijna met een enorme steekvlam.. Maar gelukkig alles goed gekomen:)

Zondag wakker geworden op de mooi camping en vroeg in de ochtend naar Cape Hillsborough National Park gereden (vlakbij Mackay) en daar een wandeling gemaakt van 2 uur door het park/tropen/beach. Het is nu echt tropisch warm, heel verschil met New South Wales. We konden ook nog naar een eiland lopen over een soort van stenen brug ivm laagtij, dat was wel bijzonder! Ik voelde me vandaag niet echt topfit, van die lieve Gilles kreeg ik 2 pillen, die zijn moeder voor hem had uitgezocht, die ik maar moest proberen, de volgende dag voelde ik me stukken beter;)
Maandag was wel een super mooie dag, een daytrip naar WhitSundays! Wel gek om weer alleen op pad te gaan. De jongens zijn nu voor 3 dagen naar WhitSundays en Martina heeft geen geld voor de trip. Wel weer een uitdaging om nieuwe mensen te leren kennen. Om 10.00 vertrokken we met een soort van speedboot naar de eilanden, geweldig om hierin te varen! Gaat super snel en de omgeving was bijzonder mooi. Witte stranden, heuvels met rijen bomen, blauw water, rotsen.. Ik keek m'n ogen uit! Als eerste stopte we bij een lookout point zodat we nog beter de witte stranden en het blauwe water konden zien. Daarna lunchten we op een magisch wit strand:) en in de middag heb ik 2x gesnorkeld. Ik hou niet heel erg van snorkelen omdat je dan je eigen ademhaling hoort en ik dan een beetje de neiging krijg om te gaan hyperventileren. Maar hier was het echt geweldig mooi dat ik geprobeerd heb er heel erg van te genieten! Allemaal gekleurde vissen die om je heen zwemmen en amazing mooi koraal. De zon scheen volop die dag dus het was een super dagje! Savonds op de camping met Martina een lady's night gehouden: rode wijn uit een fles (dus geen Goon uit een kartonnen doos;)), chips, chocola.. Was genieten!!

Dinsdag niet veel uitgevoerd aangezien het regenachtige dag was. Dus veel binnen gezeten om te lezen, te internetten en telefoon/IPad op te laden. Savonds even geskyped met m'n mams, ben wel beetje trots op je dat je dat gefixed heb mam!!
Woensdag weer een rustig dagje gehad. Alleen een walkingtrack gedaan in Airlie Beach in de morgen. Daarna weer beetje hanging around the campside, regenachtig.. En gewacht tot de boys weer terug kwamen van hun trip! Dat we hier in een tropisch gedeelte zijn merk je wel. Het is klammig en veel meer ongedierte dan NSW:) grote mieren, veel tropische vogels (hebben alle kleuren van de regenboog en lijken een beetje op papegaaien), hagedissen etc oja en m'n haar pluist;) verder wilde ik vanmiddag boterhammen eten en toen ik de eerste op had en de tweede wilde pakken zag ik opeens dat er schimmel op m'n boterhammen zat...;) ze lagen ook al een week in de koelbox dus niet heel gek, maargoed! smiddags kwamen eindelijk de jongens weer 'thuis';) had ze wel gemist eigenlijk.. savonds tot laat wezen stappen met de mensen van hun boot, was gezellig.
De volgende ochtend wilde we weer verder gaan rijden en toen ik de auto starte deed hij het niet meer.. M'n trouwe Ford Falcon (m'n homebase, m'n bedroom, m'n huisje!) had wat problemen maar na veel gas geven en een dikke roet wolk boven de camping kon ik aan m'n 300km van deze dag beginnen. We zijn naar Townsville gereden en hebben daar de stad van bovenaf gezien. Castle Hill, een amazing lookout point over de stad. Savonds weer free camping aan de Beach. Nog maar 1 week met ons allen en dan gaat iedereen z'n eigen weg weer.. Dat is so raar! Ik ben echt super dankbaar dat ik deze 6 weken zo veel plezier heb gehad met deze mensen, had ik echt niet verwacht dat m'n reis zo amazing zou beginnen! Ik ben vroeg gaan slapen met de (schone) boxers van Gilles boven m'n neus.. Die heeft hij nl te drogen gehangen in het raam van de auto;)

Weet niet of ik het al verteld had maar we hebben trouwens de hele reis al een magic box. Dat is mijn brillendoos van m'n verloren bril en daar stoppen we geld in voor eten, fuel etc. Eigenlijk gaat dat heel prima! En omdat ik minder eet dan de boys mag ik iets minder betalen voor de boodschappen:)
Vrijdag wakker geworden in m'n auto en genoten van de zonsopgang om 6.30. Zo bizar dat je daar wakker wordt en kan genieten van een geweldig uitzicht met de zeegeluiden op de achtergrond! Daarna hardgelopen op het strand en een koude douche in de zon met uitzicht over de beach/zee, kan het mooier?! Een super ochtend! Daarna zijn we naar de Paluma Range National Park gereden. Wat een mooie ochtend hadden we daar. Rotsen, mooi water, zon, natuurlijke glijbanen tussen de rotsen die we natuurlijk geprobeerd hebben. Te mooi gewoon! En Gilles heeft me eindelijk ten huwelijk gevraagd, hij grapt al 6 weken dat hij me eigenlijk ten huwelijk moet vragen omdat ik een geschikte vrouw ben en volgens hem een man moet hebben omdat ik zo aardig ben, haha! We zijn nu in een rainforest vlakbij de Wallaman Falls, de hoogste waterval in Australië van 268 mtr die we morgen gaan bekijken! Ben erg benieuwd.. Savonds hebben Martina en ik echt heerlijk gekookt. Het leek wel of ik bij m'n moeder aan tafel zat:) gekookte aardappels met sperziebonen, championnensaus en een gebakken ei. De boys vonden het super!
De volgende morgen wakker geworden in de rain forest, de hele nacht heeft het zijn naam eer aangedaan omdat het alleen maar geregend heeft! Maar wat is mooier? Wakker worden in een luxe hotel? Of midden in de natuur en uit je auto stappen en oog in oog staan met 2 walibi's (kleine kangoeroes)?! Wel wat minder als je gelijk ook in een verse drol van ze stapt als je uit je auto komt maargoed dat doe ik wel vaker, dit keer waren het niet m'n Uggs:)) Pap, kom je m'n schoenen weer ff schoonmaken?!!!!!

Via Mission Beach uiteindelijk in Cairns aangekomen!!! Gestart in Sydney en 6 weken later in Cairns aangekomen.. Echt een heel bizar gevoel! Maar deze stop duurde niet voor lang want we gaan nog een stukje verder North. Zijn nu in Port Douglas. Vanmorgen was het plan om naar een markt te gaan. Super lekker weer! Daar aangekomen was er een heel klein kerkje met uitzicht op de beach, en nog een dienst ook om 11.00. Dus ik ben daar heen gegaan en een uur later hebben de jongens me weer opgehaald. De komende dagen gaan we dus verder North en 22 mei hopen we weer in Cairns te zijn om de auto in te leveren.. De tijd gaat veels te snel!!
Ik maakte me best een beetje zorgen voor de laatste dagen in Cairns maar het is zo bijzonder want ik ga nu gewoon de laatste dagen naar Darwin, en hoop daar met Lennard, een vriend uit Nederland, nog een kleine roadtrip te doen. Zo bijzonder om te ervaren dat alles goed komt!!

Ik hoop dat jullie m'n verhalen nog niet zat zijn.. Ik vond het iig erg leuk om deze roadtrip zo met jullie te delen!

Cheers!
Han

  • 18 Mei 2014 - 08:36

    Simone :

    Natuurlijk zijn we jouw verhalen niet zat ☺
    Wij genieten met je mee, echt geweldig om te lezen dat het zo goed met je gaat.
    Kijk uit naar je volgende reisverslag!
    Blijf genieten van elk moment, voor je het weet zit je weer in de hectiek van hier.
    Liefs Simone

  • 18 Mei 2014 - 08:38

    Mirjamh:

    Jouw verhalen zat? Kind! Ik geniet ervan! Je neemt me mee op je trip door je prachtige verwoording van je avonturen!
    Be blessed and take care!
    Xxx

  • 18 Mei 2014 - 08:39

    Saskia:

    Super om je verhaal weer te kunnen lezen!! Geniet nog van je laatste 2 weken in Aussie!! Xx

  • 18 Mei 2014 - 09:19

    Esmeralda:

    Super leuk om je verhalen te lezen!
    Fijn dat je zo geniet

  • 18 Mei 2014 - 12:39

    Nienke:

    Hoe kan ik je verhalen nu zat zijn? Ik zit heerlijk in het zonnetje te genieten van je reisverslag. * jaja het is heerlijk weer in NL*. Vind het leuk de Engelse termen in je verhaal tegen te komen. :)
    Wat zul je een rijker mens zijn als je weer terug op Nederlandse bodem bent.
    Maar voor nu geldt er maar 1 regel: geniet met volle teugen van het mooie avontuur met alle ervaringen.
    Liefs nienke

  • 18 Mei 2014 - 14:07

    Arie:

    Hey Hannie,

    Blijf jij bezig met die verhalen sturen? Ik begin het inmiddels wel een beetje zat te worden!!!
    Waar ik wel benieuwd naar ben is wanneer de trouwdatum is, dan kan ik namelijk alvast een
    dag verlof plannen op m'n werk.

    Geniet nog maar lekker, lekkere nicht van me.

  • 20 Mei 2014 - 06:36

    Lennart Sluijter:

    Heeey Hann! Leuk verhaal! Veel gezien zo te horen!
    Tot over een paar daagjes! Het bier staat al koud hier in het tropische Darwin!

  • 20 Mei 2014 - 22:15

    Henrike:

    Wooh, weer een supergaaf verhaal! Wat een belevenissen...dan lijkt Nederland gelijk weer ontzettend saai! En ik kan me nog steeds niet voorstellen dat jij niet elke dag doucht en make-upt! Ga je dat volhouden in NL?;) Haha! Heel veel plezier en doe de groeten aan Lennart! We prayen elke dag voor je:). xxx

  • 21 Mei 2014 - 10:37

    Marianne:

    Hoi Hanneke,

    Heerlijk om te lezen dat je zo geniet van je mooie reis!!
    Kan je het wel bevatten dat het allemaal echt is wat je meemaakt?
    Leuk dat je zulke fijne mensen hebt ontmoet.
    Deze reis neem je mee op je verdere levensweg(hm,hm,ja wat een wijsheid he)
    Ik wens je nog een hele mooie tijd toe,

    Lieve groetjes Marianne

  • 27 Mei 2014 - 15:26

    Elisabeth:

    Hey, super leuk om al je verhalen te lezen! wat maak je veel mee..
    Veel plezier in N.Zeeland!
    liefs Rem,Lies&Aron

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke

Welcome and enjoy my adventures!

Actief sinds 28 Feb. 2014
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 10621

Voorgaande reizen:

21 September 2018 - 15 December 2018

Africa Trip!

23 Juni 2014 - 06 Augustus 2014

Thailand

29 Mei 2014 - 25 Juni 2014

Nieuw Zeeland

07 April 2014 - 28 Mei 2014

Australie

Landen bezocht: