Traveling makes you richer! - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Hanneke - WaarBenJij.nu Traveling makes you richer! - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Hanneke - WaarBenJij.nu

Traveling makes you richer!

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

07 Mei 2014 | Australië, Agnes Water

'Travel is the only thing you can buy that makes you richer!'

Ik denk dat deze reis me rijker maakt doordat ik zoveel nieuwe mensen ontmoet en zoveel dingen leer. Zo dicht bij de natuur leef en wel zie hoe de dag zich gaat vormen. Ik vind het geweldig om elke dag meer dingen los te laten en te kijken wat er die dag op mijn pad komt. Het reizen en kamperen is zo geweldig. Elke dag kijken wat je gaat doen. So ik weet bijna zeker dat ik niet meer zo snel een all inclusieve reis zal boeken naar een resort ofso.
Wat ook gek is, in Nederland check ik elke dag wel 10x mijn mail, FB en watsapp.. Stel je voor dat je een berichtje gemist heb! Maar hier.. Ik denk er niet eens aan!
Soms als ik ff een dipje heb bedenk ik me weleens wat moet ik hier nog 8 weken in m'n eentje? Maar after that bedenk ik me ook alweer snel wat een zegen het is dat ik zoveel kan zien en doen en geen verplichtingen heb! Alhoewel, ik kijk er wel heel erg naar uit om m'n zusje over 2 maanden te knuffelen:) Jantje, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag poepie!!
Ik ben trouwens al een klein beetje bruin, de zon lijkt niet heel fel te zijn hier:) maar het begint nu ergens op te lijken!
En foto's.. Ik heb ze allemaal op een USB staan maar kan ze helaas nog niet op m'n site zetten of doormailen.. Gilles heeft zijn laptop verloren (zoals wel meer dingen, mijn zonnebril bijv:)), ik hoop dat ik snel foto's aan jullie kan laten zien!

Vorige week maandag heb ik samen met Gilles de auto laten repareren. Wij zeiden heel slim dat het de remmen waren en ze keken er geen eens naar maar vervingen ze wel;) Like it! De car rijdt nu een stuk beter en het voelt meer safe. So we gaan voor de volgende 2000km!!
Dinsdag Martina weer opgepikt in Mooloolaba en daar vlakbij ook naar het strand geweest. Super mooie spot, geen mens te bekennen, heerlijk weer en genoten van een wandeling over het strand in m'n eentje. Het is fijn om af en toe even alleen te zijn met m'n gedachten etc. Eigenlijk zit je 24/7 op elkaars lip als je aant reizen bent.
'S avonds weer op een free camping gestaan, en voor het eerst een Dutch backpacker, en nog wel uit Gouda, ontmoet!
De volgende dag naar Noosa gereden waar ik voor het eerst gesurft heb, het ging echt super goed voor een eerste les en het was geweldig! De volgende dag weer een surf les genomen, maar deze keer ging het wat minder en was ik erg moe en had spierpijn:) savonds een free camping naast een 24uurs benzine station waar je gewoon het toilet kan door trekken met water, geen chemisch gedoe en de vieze stank daarvan maar gewoon water!! En gewoon je handen wassen met zeep en warm water.. Dat zijn echt dingen die ik leer waarderen:) Trouwens in Noosa is er een groot shopping centre waar je gratis een warme douche kan nemen. Wij hoorden het via een andere backpacker maar het staat ook op de Wiki camp app. Dat is een app die ik gedownload heb waar alle free camping spots in Australia op staan, super handig! Van de douche hebben we dus goed gebruik gemaakt.
Vrijdag regende het veel dus hebben we de ochtend in de library doorgebracht. Martina werd 22 dus dat hebben we gevierd met chocolade mud cake van de Aldi (wat een heerlijkheid!!!) en Goon in de avond. Ingecheckt op een betaalde camping en de was gedaan, gedroogd en heerlijk gedouched! Voor in de avond Sushi gekocht, dat is hier redelijk goedkoop, en genoten van dat! Super om te ontdekken dat je zo kan genieten van alle smaken die er zijn als je die al 4 weken niet geproefd heb (choco bv;)).

Zaterdag een trip gemaakt naar Fraser Island met Gilles en Chris. Geweldig mooie natuur, rain forest, beaches, creeks.. We reden met een soort van touringcar 80km per uur over het strand (er zijn geen verharde wegen) geweldig om dat mee te maken!! En als klapper op de vuurpijl nog een vlucht gemaakt over het eiland met een vliegtuigje! Halverwege de tocht kwam er een hele knappe boy vertellen dat we dit konden doen, dus ik dacht: jouw co pilot wil ik wel zijn;) toen ik besloten had dat ik die vlucht wel wilde maken bleek er ineens een kort dik oud mannetje de pilot te zijn! Haha! Ondanks dat erg genoten van de mooie vlucht over het eiland en uiteindelijk was ik toch de co pilot, super!
Zondag hele mooie dag gehad op Rianbow Beach, in de ochtend een wandeling gemaakt over het strand, echt heel mooi. Blauw water, rotsen, geweldig mooi! Daarna wisten we niet so goed wat we moesten doen.. We reden een eindje het dorp in en ontmoeten daar een NZ koppel die ons zomaar 3 verse vissen gaven om op te eten! Chris heeft ze gefileerd en we hebben ze ter plekke op de BBQ gelegd waarna we genoten hebben van een heerlijke lunch! Er was nog iemand anders aan het BBQen en die gaf ons zomaar 5 worsten, zo een goede lunch hebben we in 3 weken nog niet gehad:) zulke aardige mensen allemaal! Besloten om nog een dag langer in RB te blijven aangezien iedereen het hier naar z'n zin heeft en het een geweldig mooie spot is. Niet druk, relaxte mensen, mooie natuur. Smiddags nog naar een soort van cola Creek geweest, het water kleurt daar bruin ivm de tea Three. Is bekend onder backpackers die daar een bad nemen:) smiddags heb ik trouwens nog illegaal gedouched op de camping waar we sochtends uitscheckten:) ik wist de code nog van de douche en ja.. Waarom niet als je niet weet wanneer je deze week weer zal douchen?! Savonds op een camping next to the beach onze tenten opgezet, en genoten van een super mooie zonsondergang in m'n stoeltje op het strand. Wat geweldig! Zo mooi! Ook nog een goed gesprek gehad met m'n travelmates. We zijn een goed team maar merken wel een beetje de laatste 2 dagen dat er wat dingen zijn waaraan we ons ergeren. De een doet dit en de ander vergelijkt dat weer met wat die zelf gedaan heeft (bv. de vaat doen, koken etc) Na dit uitgesproken te hebben lijkt de lucht geklaard en enjoyden we ons zelfgemaakte kampvuur!

Maandag wakker geworden naast het strand en vroeg in de ochtend lekker een uur genoten van de zon, de rust, het uitzicht! Daarna tot 12.00 genoten van het strand. Savonds naast een High Way illegaal gekampeerd. En de volgende dag (dinsdag) heb ik 300km gereden. We waren iets te lang in RB geweest so we besloten om veel km te maken. Onderweg gestopt in Hervey Bay en Bundaberg. In Bundaberg geluncht en we spraken daar een koppel die net terug kwamen van vissen, ze gaven ons hun enigste vis. Zo lief! Weer een vis voor free!! Uiteindelijk zijn we beland in Agnes Water/1770. We staan hier op een betaalde camping. Gisteren avond de super lekkere vis gegeten en daarna een kampvuur gemaakt op het strand wat next naast de campside ligt.
Vandaag is het woensdag. Geprobeerd uit te slapen maar om 8.00 kwam de ranger ons wakker maken voor de betaling voor de camping. In de ochtend rustig aan gedaan, thee met honing gemaakt voor iedereen, omdat iedereen rollen WC papier verbruikt, zijn allemaal verkouden:) het is een super zonnige dag vandaag en we zijn eerst naar een lookoutpoint gereden in Agnes Water/1770. Zo mooi, zittend op de rotsen genoten van het prachtige uitzicht! Dolfijnen zien zwemmen en ook nog een schildpad. De uitzichten die ik hier gezien heb in Australië zie je alleen maar in tijdschriften:). Smiddags relax geluncht bij ons kamp en de middag doorgebracht op het strand.

Het weekend hopen we in Airlie Beach te zijn want maandag heb ik een dagtrip naar White Sundays en Gilles en Chris een 3 daagse trip daarheen.

Het is soms echt zo onwerkelijk dat ik hier al 4 weken rond reis met m'n travelmates. Mensen die ik 4 weken geleden nog niet kon.. Maar met wie je nu samen leeft!
Tot 22 mei hebben we de auto en dan hopen we in Cairns te zijn. 28 mei vlieg ik naar Nieuw Zeeland maar ik heb nog niet echt een idee wat ik daar kan gaan doen en hoe ik het ga aanpakken. Wel een dingetje om over na te denken maar dat schuif ik een beetje voor me uit:) het is daar winter dus heb ten eerste niet echt de goede spullen voor daar bij me. Maar ik denk erover om een paar dagen te gaan snowboarden. Iemand nog ideeën???!!!!!

Verder onwijs bedankt voor jullie reacties! Ik kijk er echt naar uit om ze te lezen:)

Xx Han

  • 07 Mei 2014 - 09:05

    Esmeralda:

    Wow! Han! Wat gaaf allemaal zeg!!..
    Leuk dat je iemand uit Gouda hebt ontmoet

  • 07 Mei 2014 - 09:15

    Carolien (vriendin Van Mirjam):

    Wat gaaf en bijzonder wat jij allemaal meemaakt! Als ik t lees is t net of ik er zelf ben...
    Super! Geniet er maar van!

  • 07 Mei 2014 - 09:20

    Krijn En Janie:

    Lieve Hanneke, prachtig verhaal weer, wat geniet je daar. Wij genieten mee met het lezen ervan.
    Dat je zo mag genieten van de natuur is heerlijk. Zo mooi! Afgelopen zondag zijn we bij Marjannes verjaardag geweest, ouderwets gezellig, veel over jouw reis gesproken. Volgende week hopen we naar Engeland te gaan met vrienden en Herman en Ria te ontmoeten. Op omas verjaardag komen we terug, wanneer jij de auto weer inlevert. Zaterdag de familiedag, weer ziet er heeeel slecht uit tot nu toe, we denken het wordt binnen zitten. Maar we zijn zelf natuurlijk allemaal een zonnetje!! Heel veel groeten en goede reis verder, ook groeten voor je reisgenoten, van Krijn en Janie, dag Hanneke.

  • 07 Mei 2014 - 10:02

    Simone :

    Hey Hanneke, great to hear from you again :-) Super dat het zo goed gaat en dat je zo geniet! Ik kijk uit naaral je foto's. Die foto op FB vind ik al geweldig. Ben zelf net terug van een weekje Londen. Was daar voor de Colourconference samen met 8000 vrouwen. Het was weer super! Volgende keer moeten jij en Sas gewoon mee ;-) Op het werk missen we je wel hoor, maar daarom is het goed te zíen dat je zo geniet. Ja en wat moet je in Nieuw Zeeland doen........ ipv je tent opzetten een iglo bouwen!? Lieverd nog heel veel goede tijd daar en hoop snel weer iets van je te horen! Liefs Simone X

  • 07 Mei 2014 - 14:39

    El:

    poepie, wat ben je toch lekker aan het genieten! Super!!!! Fijn om te lezen! Kom je wel weer terug straks? Enjoy! big kiss

  • 07 Mei 2014 - 19:50

    Hester:

    Mooie avonturen! Fantastisch om te lezen; ben weer extra van plan om ook te gaan backpacken;-)

  • 07 Mei 2014 - 19:51

    DJ&Elientje:

    Lieve Hannes! Wat een geweldig verhaal! We zouden het liefst het vliegtuig pakken en alle mooie dingen willen zien waar je over schrijft. Wat goed om te lezen dat je het zo fijn hebt!
    Moest je een beetje aan Suri denken in de Cola Creek?;)..Enjoy lieverd!
    Big hug vanuit Niekark!


  • 07 Mei 2014 - 19:52

    Agnes En Arie:

    Hoi Hanneke
    Heerlijk om weer wat van je te lezen...We hebben nog nooit zoveel over jouw gelezen als deze tijd dat je weg bent. Leuk om mijn eigen naam tegen te komen Agnes Water al kan ik me niet voor stellen hoe mooi het daar zal zijn met het mooie water, dolfijnen enz. We kijken erg naar je foto's uit...Zonde dat je je dure zonnebril kwijt bent en tja, in New Sealand is het inderdaad winter gek idee he...Daar woont mijn vriendin Paulien jammer dat je niet bij haar in de buurt komt, dan had je haar de groeten kunnen doen van ons.
    We blijven aan je denken en voor jou/jullie bidden
    Geniet ervan en veel liefs Arie en Agnes

  • 08 Mei 2014 - 09:59

    Georgina:

    Super leuk om te lezen hoe je het daar hebt!
    En wat kan je leuk schrijven :-)
    Geniet ervan! Xx Georgina

  • 08 Mei 2014 - 10:16

    Kim Van Zanten:

    Wauw Han wat een avontuur en alweer een maand weg! Time flies! Super leuk om je verhaaltjes te lezen! Af en toe zit ik even te Googlen op de plaatsen die voorbij komen. Wat een mooiheid! Ga lekker door met genieten! Take care! Liefs x Kim

  • 08 Mei 2014 - 11:19

    Nienke:

    Wow Han,

    Wat een toffe avonturen beleef je toch! En wat vliegt de tijd voorbij. Probeer van elk moment te genieten, niemand pakt het van je af.
    Ik moet bekennen dat ik ook even via google wat plaatsen heb opgezocht. En zoals Kim hierboven al zegt: wat mooi!! Ben erg benieuwd naar de foto's..
    Take care darling!
    XxX Nienke

  • 08 Mei 2014 - 12:55

    MirjamH:

    Weer heerlijk om te lezen Han! Moest erg lachen om die co-pilot XD
    xx

  • 14 Mei 2014 - 19:38

    Marianne:

    Ha die Hanneke,

    Wat verschrikkelijk leuk om te lezen wat je allemaal beleefd!!!
    Erg gaaf,ik heb echt bewondering voor je,en ik weet zeker ,deze reis neem je verder mee in je leven!!!
    Mooi he,de natuur en de ruimte.................
    Wat is het hier dan klein he,(maar ook heerlijk hoor!!)
    Ik wens je nog een hele mooie tijd toe met heel veel mooie natuur momenten.

    Dikke kus,Marianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke

Welcome and enjoy my adventures!

Actief sinds 28 Feb. 2014
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 10616

Voorgaande reizen:

21 September 2018 - 15 December 2018

Africa Trip!

23 Juni 2014 - 06 Augustus 2014

Thailand

29 Mei 2014 - 25 Juni 2014

Nieuw Zeeland

07 April 2014 - 28 Mei 2014

Australie

Landen bezocht: