Alweer 3 weken hier! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Hanneke - WaarBenJij.nu Alweer 3 weken hier! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Hanneke - WaarBenJij.nu

Alweer 3 weken hier!

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

27 April 2014 | Australië, Brisbane

Hè!

Weer een stukje uit awesome Aussie!
Ik geniet van elke minuut hier! Soms is het wel lastig om planning uit handen te geven.. Er valt hier niks te plannen! Maar nu ik eenmaal 3 week hier ben heb ik het gevoel van backpacken aardig te pakken denk.
Soms mis ik het wel om even lekker Nederlands te praten met m'n Nederlandse familie en vriendjes! Gewoon om de ervaring te delen en advies te vragen ofso:)
Wat heel gek is hier en waar ik nog steeds aan moet wennen is dat je niet alleen links rijdt maar ook links op de straat loopt:)
Super leuk jullie reacties trouwens. Het is echt fijn om die te lezen, je bent hier nooit alleen maar soms heb je even een oppepper nodig en dan is het fijn om jullie reacties te lezen!! Thanks:)
Het is hier trouwens rond 18.00 's avonds al helemaal donker, so dat is soms niet altijd even handig en de dagen zijn kort als we laat opstaan. Meestal ben ik de eerste die wakker is, ik hou van de morgen hier!

De dag dat ik m'n stukje op de site zette was er 1 om nooit meer te vergeten. We wilden nl een camping op en dat was off the road en in the middle of nergens.. Daar is onze auto helaas niet voor gemaakt maar toch probeerden we het. Echter na 5 km hadden we nog geen camping gevonden en de benzine was ook bijna op.. Echt een vreselijk moment! We hebben toen besloten om terug te rijden en te tanken maar de dichtstbijzijnde was 30km.. Gelukkig hebben we die gered:) rond een uurtje of 23.00 kwamen we aan bij een nieuwe awesome place voor camping. Eigenlijk niet officieel maar zo prachtig! Het wakker worden was amazing, op een steiger in de zon. Super!

De volgende dag een koala hospital bekeken. En daarna naar een free camping ergens in de midle of nowwhere gereden. Weer een super mooie plaats! De Irish boys van de vorige avond hebben we daar weer ontmoet en zijn met hun naar de Pub gegaan waar we een gratis bierproeverij kregen van lokale bieren. Erg lekker! The Pub With No Beer schijnt erg bekend te zijn hier. We hadden een leuke avond, ook later nog met 5 andere Duitsers.

Toen we wakker werden op deze super mooie plek vroeg Chris uit Duitsland of hij met ons mee kon rijden up to Cairns en zo hebben we plek gemaakt voor another one! Die dag de Waterfull way gereden, echt amazing! Hele mooie natuur. En je komt bijna geen auto's tegen. Ook nog door Armidale gereden, het hoogste dorp uit Aussie op 980km hoogte:) en weer een super koude nacht gehad..

Zaterdag wat boodschappen gedaan en watervallen bekeken. Onze camping van vandaag is denk ik een soort van koeien weiland want overal ligt koeien poep:) er is wel een amazing mooie rivier waar we kunnen zwemmen. Daar we hebben alleen geen toilet.. Maar aan de andere kant is het wel een ervaring om de plassen in de bushies;) sochtends wakker geworden en in de rivier gezwommen! Daarna voor het eerst gezwommen in de zee en later ervaren wat voor een shit muggen ze hebben in Aussie. Martina, Gilles en ik hielden van low budget maaltijden en vooral niet te veel eten;) maar Chris houdt van gezonde stevige maaltijden dus ons eetpatroon is veranderd naar wat gezonder;)
Trouwens zondag voor het eerst chips op sinds 2 weken.. Jantje, het eerste wat wij gaan doen als ik je zie in Thailand is samen een super grote zak chips kopen en eten:))

We hebben de eerste week ong 300 km omgereden maar daar dus wel super mooie plekken gezien. We gaan nu de Pacific Highway rijden up to Cairns. Daar zijn weinig free campings, het is vlakker en meer toeristisch, maar we zien wel!

Sas, er rijden trouwens 100 duizend van die auto's die de gasten in Mc Leod ook hebben, super leuk om te zien:) alleen de leuke boys ben ik nog niet tegen gekomen;) haha!!

Maandag Byron Bay bezocht. Awesome place met veel backpackers. Tocht van 2 uur gelopen langs het strand en het meest oostelijke gedeelte van Aussie bezocht. Ook nog een haai zien zwemmen vlakbij strand waar allemaal mensen zwommen. Strandwachters fluiten en dan moet iedereen het water uit. Savonds een hele leuke groep gehad bij de free camping, vuur, Goon (goedkope wijn hier in een box, bier is erg duur) echt gezellig!

Dinsdag naar Nimden geweest, dat is een plaatsje wat bekend staat om het drugs gebruik. Na een half uur had ik het al gezien:) toen we terug reden naar de City kregen we een drugs en alcohol controle. Ik heb met m'n billen bij elkaar gezeten want het was namelijk zo dat ik iets geproefd had van een ijsje waar wiet in zat.... ;) en laat de drugs controle nou net een controle zijn dat je met een schrapertje over je tong moet gaan.. Haha, na vier spannende minuten kreeg ik gelukkig m'n rijbewijs terug:)

Donderdag 24 april in Tweeds Head een super mooi strand bezocht en daar dolfijnen zien zwemmen, echt geweldig! Ingecheckt bij een camping en genoten van m'n 3e echte douche in bijna 2 weken tijd:) in de ochtend hebben we trouwens Martina afgezet bij de bus daar ze gaat een weekend verblijven bij vrienden. Smiddags een heerlijke smoothie gedronken in een café, dat is echt genieten na 2.5 week klein beetje afzien qua eten en drinken! En we hebben New South Wales gehad, zijn nu in Queensland (Sunshine State).

Vrijdag naar Brooksprings gereden, een hele mooie tocht met de auto door een soort van jungle/bos. Mooie tocht gelopen naar een waterval, en veel lookout points gezien. Savonds ingecheckt met Chris en Gilles in een hostel in Brisbane. In Brisbane zijn namelijk geen free campings. Dus wij verblijven hier tot maandag. Het is een heel gekke ervaring om hier te zijn, het is een heel groot hostel en druk. Ik slaap met 5 andere meiden op een hele kleine kamer. En het is niet al te schoon hier. Ik kan wel elke dag douchen, dus alles heeft z'n voor en nadelen!
Ik heb internet gekocht en eindelijk kunnen Skypen met m'n lieve familie na 3 weken! Echt geweldig fijn!! Zaterdag hebben we een 5 km wandeling gemaakt door Brisbane, een hele moderne stad. Alles super goed geregeld, zwembad in de stad, heel mooi! Vrijdag was het in Australië Anzac day, dat is een soort van dodenherdenking voor alle mensen die zijn omgekomen bij oorlogen waarin Australië heeft meegevochten. Dus er was een monument in de stad met een vuur en veel bloemen.

Onze auto heeft wat problemen.. Maandag moeten we naar Travellers Autobarn om de auto te laten checken. Hij maakt hele rare geluiden bij remmen en als je 100km op de High Way rijdt shaked het stuurwiel. Ik hoop dat we een andere auto mee krijgen en niet nog 2/3 dagen hier in de stad hoeven te verblijven om te wachten op de reparatie, ik denk nl dat er wel wat gerepareerd moet worden:) Maarja dat zien we morgen allemaal wel weer.
Verder ben ik vanmorgen naar de Hillsong Church in Brisbane (Simone T. ik heb ook voor jou gepraisd!!) geweest. De dienst begon om 11.30 en het was een mooie dienst. Heel fijn om weer in de church te zijn geweest. Ik weet natuurlijk niet wanneer het weer kan. Ik zat naast een vrouw die Tracy heette en haar man en kindje van ong 1 maand. Ze was heel aardig en vertelde dat ze ook gebackpacked heeft. Ik zei tegen haar dat het soms wel moeilijk is om elke dag de tijd te nemen voor m'n geloof en zij had hetzelfde toen ze reisde. Ik heb haar email adres gekregen, heel lief, en mag haar mailen bij vragen of dingen over het geloof. De dienst was verder super mooi en ik voel me wel bemoedigd daardoor. We lazen een tekst uit Jesaja 43 vers 19: 'Zie ik maak iets nieuws. Nu zal het ontkiemen. Zult u dat niet weten? Ja, Ik zal een weg aanleggen in de woestijn, rivieren in de wildernis.' Ik interpreteerde dat vandaag als: God maakt iets nieuws, Hij is het al begonnen, ook al zie ik dat misschien nog niet. Maar Hij zal nieuwe wegen aanleggen, ook hier in Aussie:)

Vanavond heb ik pannenkoeken gebakken en straks nog even Skypen met m'n familie, daarna slapen want ik denk dat het een lange dag gaat worden met de auto etc.. Maar: no worries!!
Volgende week hopen we up to Cairns te gaan rijden. In Noosa of een plaatsje daarboven hoop ik te leren surfen en we hebben 2 excursies geboekt naar mooie eilanden. Dus genoeg te doen de komende 2 weken!

Tot snel weer:)

Liefs, Han

  • 27 April 2014 - 13:43

    Jorien:

    Wat een amazing stuk ! Dank dat we beetje met je mee mogen reizen. Geniet heel er heel erg van, samen met die prachtige tekst die met je mee gaat ! Ik ben benieuwd ! Liefs

  • 27 April 2014 - 13:45

    Marjanne:

    Ik mis het zooooo dat er niet iemand om half 8 's avonds in m'n kamer komt en vraagt: Zal ik naar de Plus gaan en chips kopen? Kunnen we lekker chipies eten ;) Dus gaat we zeker doen dikkie!

  • 27 April 2014 - 14:02

    Ina:

    Hey Han. Echt zo leuk om je verhalen te lezen.
    Echt geweldig.
    Heel veel plezier.
    Liefs Ina

    ah en doe de Duitsers de groeten.:-)

  • 27 April 2014 - 14:22

    Lennart Sluijter:

    Nice hann! Je hebt het goed naar je zin zo the zien! Have fun en catch you on the east coast!

  • 27 April 2014 - 14:22

    Lennart Sluijter:

    Nice hann! Je hebt het goed naar je zin zo the zien! Have fun en catch you on the east coast!

  • 27 April 2014 - 14:23

    Arie:

    Hé Han,

    Ik zie dat je wel plast in de bushies, maar vergeet je ook niet om op tijd te poepen? Hebben ze daar ook reetjes en wilde zwijnen? Geniet er nog maar lekker van de komende tijd.

    Groetjes AAPA

  • 27 April 2014 - 19:29

    MirjamH:

    WAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHA met een big smile on my gezicht heb ik your story gelezen! Af en toe Loud out Laughing! Heerlijk dat gemixed taalgebruik, je bent je Engels goed aan het bijschroeven I believe hahahahaha! Je hebt me straks niet meer needy ;)
    Wat een gave dingen maak jij mee, ben erg blij voor je dat je dit kunt meemaken! En het laatste gedeelte vind ik ook supergaaf om te lezen! Ik ben trots op je nichie!!!
    Bless you and be voorzichtig!

  • 27 April 2014 - 19:30

    MirjamH:

    ps; FOTOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO'S!!!

  • 28 April 2014 - 02:37

    Sasja:

    Fijn te lezen dat je het zo naar je zin hebt!!!
    Op het werk hier gaat alles gewoon door ;-)
    Mirjam en Arnan hebben te horen gekregen dat ze (eindelijk) naar de SEH mogen in Juli en September geloof ik. En dinsdag gaan we met een z'n 12ven naar de film over Lucia de B.

    Lieven Hanneke, pas goed op jezelf en geniet vooral!

  • 28 April 2014 - 11:46

    Esmeralda:

    He Han!!

    Ik vind je zo stoer he!!
    Fijn dat je het zo leuk hebt.. :)

    Have fun girl!! X

  • 28 April 2014 - 12:21

    Bianca Dalrymple:

    Hoi Hanneke, wat super dat je dit allemaal mag meemaken! Ik kijk uit naar al je spannende verhalen! Geniet nog lekker en met dat engels van jou zal de AODA super blij zijn!

    Groetjes Bianca

  • 30 April 2014 - 10:30

    Petra:

    Hey Han,

    klinkt echt super goed wat je daar allemaal meemaakt!! Stoer wijf ben je! Geniet ervan xx

  • 01 Mei 2014 - 16:31

    Saskia:

    Super om je verhalen te lezen!! Als die auto's er zijn is de rest er vast ook wel;) Geniet nog ff verder en denk maar niet te veel aan NL! Xx

  • 08 Mei 2014 - 21:05

    Dieuwke:

    Hey Han,,

    Geweldig om te lezen wat je al allemaal gezien en mee gemaakt hebt.Wat een verrijking!!!!
    Ik vind het echt super van je dat je droom waar maakt.
    Blijven genieten Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke

Welcome and enjoy my adventures!

Actief sinds 28 Feb. 2014
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 10614

Voorgaande reizen:

21 September 2018 - 15 December 2018

Africa Trip!

23 Juni 2014 - 06 Augustus 2014

Thailand

29 Mei 2014 - 25 Juni 2014

Nieuw Zeeland

07 April 2014 - 28 Mei 2014

Australie

Landen bezocht: