Het aftellen is begonnen!! - Reisverslag uit Moerkapelle, Nederland van Hanneke - WaarBenJij.nu Het aftellen is begonnen!! - Reisverslag uit Moerkapelle, Nederland van Hanneke - WaarBenJij.nu

Het aftellen is begonnen!!

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

28 Februari 2014 | Nederland, Moerkapelle

Hoi!

Welkom op mijn site, super leuk dat je even de moeite neemt om te kijken :)

De meesten van jullie weten vast wel waar ik de laatste maanden mee bezig ben geweest.. Mijn wereldreisje!
Als je me goed kent weet je dat ik al langer een droom heb.. En dat is naar Australië gaan (komt natuurlijk ook wel een beetje door de serie McLeod's Daughters).. Daar is het echter tot nu toe eerder niet van gekomen. En afgelopen september 2013 ben ik zo een beetje gaan nadenken over mijn leven en wat ik nou precies wilde. Laat ik nou net een half jaar daarvoor op mezelf zijn gaan wonen.. Maar op vakantie in Tunesië kwam daar toen toch (ook al hadden Sas en ik al 1.5 flesje wijn op) een plan in mijn hoofd en hart om die droom werkelijkheid te laten worden!

Eenmaal terug gekomen heb ik heel lief gevraagd aan mijn ouders of ze het goed vonden als ik eventueel weer thuis kwam wonen, en dat mocht! Ook op mijn werk de plannen verteld en na een aantal weken kon ik bekend maken dat ik in 2014 4 maanden met onbetaald verlof kon! Het werden de maanden april tot en met juli. Voor allebei die dingen ben ik nog steeds super dankbaar.

Vorig jaar leek het nog heel lang te duren voordat ik weg zou gaan.. Maar toen ik gisteren per ongeluk even de dagen ging tellen voordat het 7 april was, schrok ik wel een beetje :) Nog maar 39 dagen!!

De meeste voorbereidingen zijn gedaan zoals: paspoort, internationaal rijbewijs, backpack, visum voor Aussie, geld sparen ;), kleren en andere spulletjes kopen.. Het belangrijkste wat ik nu nog moet doen zijn een route bedenken voor in Aussie en NZ, auto huren, dingen voor de weken in Thailand voorbereiden en vooral genieten van de laatste weekjes in Nederland met vrienden&familie!

Maar Han, wat ga je daar allemaal doen dan en ga je helemaal alleen?!
Ja ik ga alleen (nou niet helemaal, wat ik vertrouw erop dat er Iemand met mij meegaat!).
In Australië hoop ik een auto te huren en veel te gaan rondreizen, en een vriend, Lennart, die daar nu werkt/woont te ontmoeten. In NZ ook rondtrekken en daar woont verre familie van mijn vader die ik waarschijnlijk ga opzoeken. Verder wordt Thailand wel een bijzonder onderdeel van mijn reis. Als ik daar eind juni aankom ga ik een paar dagen meehelpen op een conferentie voor alle zendingswerkers in Thailand. Daarna verblijf ik ongeveer 3 weken bij de Nederlandse zendelingen David en Grea en hun gezin. Mijn zusje Marjanne en een vriendin van haar, Melissa, hopen daar ook heen te komen! Daar zullen wij met z'n 3en 2 weken meelopen met David en Grea. En wij gaan daar niet stilzitten :) Wij kunnen daar o.a. kinderwerk doen (zowel voor de Thaise als de Nederlandse kinderen), Engelse les geven op een school en natuurlijk meelopen met het werk wat David en Grea daar doen. Daarna ga ik met Marjanne nog een weekje naar het noorden van Thailand en de laatste week vliegen we naar de eilanden waar Melissa ons staat op te wachten en we nog een week kunnen bruin bakken en genieten!!

Je vraagt je misschien af.. Heeft deze reis een doel?
Ik weet niet zo goed hoe ik dat uit moet leggen.. Het is meer een gevoel van binnen dat ik weet dat het goed voor mij is dat ik deze reis ga maken. Ik kijk er heel erg naar uit om meer van het leven te leren, om op eigen benen te staan, een andere taal te leren, de schepping te ontdekken in de landen waar ik naar toe ga, nieuwe mensen te leren kennen, open minded te zijn en mezelf maar ook God beter te leren kennen!

Ik zou het super leuk vinden als jullie mijn belevenissen willen volgen op deze site en een reactie achter laten! Denk dat ik dat op sommige momenten hard nodig heb als ik eenmaal zo ver weg ben ;)

Liefs, Han

  • 28 Februari 2014 - 17:26

    Martin:

    Heey, leuk joh zo'n eigen plekje op internet voor je droomreis. Doe m'n broer de groeten als je hem ziet.

  • 28 Februari 2014 - 18:04

    Jorien:

    Wauw, Hann, ben trots op je en dankbaar met je.
    En je zult zeker niet alleen zijn. Dat weet onze Hanne nu al:
    "Je bent nooit alleen, ook ala je wel alleen bent, want dan woont Jezus in mijn hart"

  • 28 Februari 2014 - 18:06

    MirjamH:

    ik ga je in gedachten op de voet volgen, in t eggie heb ik er geen geld voor hahahaha!
    liefs je tantuutje!

  • 28 Februari 2014 - 19:47

    Elisabeth:

    Hey! succes met de voorbereidingen! spannend, maar echt gaaf! Je schrijft nu al leuk ben benieuwd naar je reisverhalen! X

  • 28 Februari 2014 - 22:45

    Simone:

    Ik ga je zeker volgen, maar op het werk ook zeker missen. Geweldig dat je dit gaat doen, ik ben best wel een beetje jaloers. Dit was ooit een droom van mij en jij gaat het gewoon doen! Heel goed wat je schrijft, je gaat niet alleen, want er is altijd Iemand bij je! Vooral heel veel genieten van Zijn schepping en alles daarom heen! X

  • 28 Februari 2014 - 23:25

    Wouter:

    Ga je zeker volgen Han, en ook wel een beetje missen op het werk.
    Heel veel plezier, vind het echt stoer van je!

  • 28 Februari 2014 - 23:44

    Selina:

    YOU GO GIRL

  • 21 Maart 2014 - 17:13

    Elvira:

    Heeeej stoere chicka,

    Ge-wel-dig! We gaan je zeker volgen, hopelijk ga je heel veel verslagjes maken :-) liefs El

  • 27 Maart 2014 - 17:24

    Nienke:

    He Han,

    Het moment komt steeds dichterbij..Ik ga je zeker volgen. En wens je een goede, leerzame, gezellige tijd toe. En alleen ben je nooit :)
    Liefs!

  • 16 April 2014 - 23:13

    Marga:

    Ha Hanneke,

    Leuk om te lezen aan welk avontuur je bent begonnen! Stoere actie :)
    Geniet van deze tijd.

    Groetjes Marga

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke

Welcome and enjoy my adventures!

Actief sinds 28 Feb. 2014
Verslag gelezen: 557
Totaal aantal bezoekers 10628

Voorgaande reizen:

21 September 2018 - 15 December 2018

Africa Trip!

23 Juni 2014 - 06 Augustus 2014

Thailand

29 Mei 2014 - 25 Juni 2014

Nieuw Zeeland

07 April 2014 - 28 Mei 2014

Australie

Landen bezocht: