LastPartOfMyTrip - Thailand! - Reisverslag uit Khon Kaen, Thailand van Hanneke - WaarBenJij.nu LastPartOfMyTrip - Thailand! - Reisverslag uit Khon Kaen, Thailand van Hanneke - WaarBenJij.nu

LastPartOfMyTrip - Thailand!

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

05 Juli 2014 | Thailand, Khon Kaen

The Girl's guide to loving life-
To do list for every day!

-count your blessings
-practice kindness
-let go of what you can't control
-listen to your heart
-be productive yet calm
-just breathe :))

Daar ben ik weer! Ik zit al een week dit verslag leuk te maken maar krijg het niet beter, hoop dat het een beetje aantrekkelijk is om te lezen:)
Dit is mn eerste verslag vanuit Thailand maar het eerste gedeelte gaat nog over NZ.

Vervolg NZ..
Zaterdagavond kunnen Skypen met m'n paps en mams! Echt te gek elke keer:)
Zondag mee geweest naar de church van Bas en Ilse. Daar ook weer awesome mensen ontmoet. Abbey van gisteren vroeg me mee voor de bijbelstudie vóór de avonddienst. Na de kerk kwam Rosa naar me toe, een meisje van 19 die al veel gereisd heeft en me aankomende donderdag wel mee wilde nemen ergens naar toe! Dus ben benieuwd! Dat is toch awesome om zomaar zulke aardige mensen te ontmoeten?! En ik kan er veel van leren.. Voorheen stapte ik niet so snel op iemand af maar besef nu wel dat dat heel belangrijk is voor iemand die alleen ergens heen komt! Verder zondag veel spelletjes gedaan en gewoon lekker gerelaxed. Savonds m'n backpack even uitgepakt en wat een rotzooi heb ik toch verzameld in de afgelopen 2.5 maand! De helft weggegooid, de andere helft aan Ilse gegeven en er is ook nog een pakket wat naar Nederland moet met o.a. mn sleeping matras etc want dat heb ik allemaal niet meer nodig in Thailand.
Maandag Ilse geholpen in het huis en smiddags even wezen shoppen. Een meisje uit de church heeft een eigen winkel, super gave store met allemaal gave kleren! Kon het natuurlijk niet laten om met lege handen de winkel uit te gaan dus heb een super vet indianenvest gekocht, had ik tenslotte nog niet..
Dinsdag was FarmDay voor mij:) Bas helpen met firewood maken van een omgezaagde boom. Heerlijk om weer even al het luie zweet van 2.5 maand eruit te werken!!
Ik eet trouwens super goed hier want Ilse kan als een kok koken en bakken. Heb heerlijke warme maaltijden op, zelfgebakken brood en bijna alle soorten cake die je maar kan bedenken! Vandaag hadden we ook een paflova omdat hun oudste jarig was. Dat schijnt wel echt NZ te zijn!
Woensdag in de ochtend weer verder gegaan met houthakken en alles gefinisht. Daarna kwam Abbey me ophalen om te gaan koken in de church. De jeugdgroep doet 1 x per jaar een maaltijd koken voor de gemeente, het geld wat opgehaald wordt gaat dan naar een goed doel. En dit was een proefmaaltijd om te kijken of er nog dingen verbeterd konden worden voor de echte maaltijd in July. Ik heb de chocolat cake gemaakt maar er zat iets te veel sterke koffie door en dat proefde je:) Ik wilde eerst een hele cup oploskoffie erdoor doen maar gelukkig kwamen de anderen daar optijd achter! Was erg gezellige avond en heb nog nooit zoveel afwas gedaan ook.......
Donderdag werd ik om 10.00 opgehaald door Kim (zus van Rosa, Rosa moest plotseling werken en Kim kon me wel een dagje meenemen ergens naar toe) een meisje uit de kerk. Zij nam me mee voor een dagje NZ! Zo super aardig! We zijn naar de Beach gegaan waar veel zeehonden waren, vuurtoren en hebben veel gekletst. Ze had 7 maanden in Nederland gewoond dus ze kon heel goed Nederlands! Erg leuk om weer eens lekker met iemand te praten die over veel dingen hetzelfde dacht etc. Kim heeft me ook wat NZ eten laten zien en proeven: een pie, chrunchy chocolat en gingerbeer.
Vrijdag werd ik om 8.30 opgehaald door Abbey, en hebben we een super grote walking track gedaan. Ik had geen pootjes meer over, blaren stonden op m'n voeten en was echt keimoe maar het was het zo waard. We waren 1330 meter hoog geklommen (3 uur heen en 3 uur terug, normaal ga ik zulke bergen alleen op met een liftje en m'n snorboard) en daar was een hut, zo super stil (alsof je alleen op de aarde was) en fantastisch mooi uitzicht! Dit was een goede laatste dag in Masterton. Savonds voor de laatste keer heerlijk gegeten bij de family, m'n backpack weer ingepakt en om 20.30 de trein genomen naar Wellington om daar het weekend nog te verblijven. Maandag gaat m'n vliegtuig nl om 6.45 en de trein gaat hiervandaan niet zo vroeg.. En het is ook wel goed om me nog even een weekend goed voor te bereiden op de conferentie die komen gaat in Thailand. En even bij te slapen:) Bas en Ilse konden nog iemand in Wellington dus die heb ik even gebeld of ze me zondag op willen halen bij m'n hotel voor de church. En dat wilden ze dus dat is ook weer geregeld!!
Ik heb weer een geweldige week gehad. Als eerste natuurlijk Ilse en Bas en hun leuke gezin leren kennen, de farm, Masterton, aardige mensen uit de church die me meenamen voor een trip, heerlijk gegeten, lekker geslapen in een gewoon bed:) weer een nieuwe ervaring rijker!!! Vind het echt so cool dat ik zoveel mooie mensen leer kennen tijdens m'n reis:))

Zaterdag: echt een heerlijke dag gehad in m'n hotel in Wellington City. Genieten! Helemaal niks gedaan, uitgerust, laundry, geskyped met m'n lieve vriendinnetje, filmpje gekeken en me voorbereid op de conferentie door de bijbelstukken te lezen die we gaan behandelen.
Zondag: Ik werd 2x opgehaald en weer afgezet bij m'n hotel door de bekenden van Bas en Ilse, wat een service van super aardige mensen! Goede diensten gehad in een Reformed Church, en weer hele aardige mensen ontmoet. Ik mocht zelfs bij een onbekend iemand komen lunchen en savonds dineren met mn 'taxi drivers' maar ik heb smiddags nog even naar het Te Papa museum gegaan en daarna een wandeling langs de Harbour weer terug naar m'n hotel. Snachts een korte nacht omdat ik om 4.15 werd opgehaald naar het AirPort. Goede vlucht naar Sydney gehad, alleen maar geslapen dus kon niet beter:) en daarna 10 hele saaie uren gehad op Sydney AirPort.. M'n vlucht naar Thailand ging pas om 18.45.. Ik heb zo ongeveer alle soorten thee gedronken die er maar te krijgen waren bij alle verschillende tentjes at the AirPort!

Thailand..
Om 01.00 dinsdagochtend kwam ik aan op Bangkok!!! Er zou een taxi driver voor me geregeld zijn maar die was dus nergens te bekennen!! Liep ik daar een uur te zoeken met m'n lange broek, lange mouw tshirt en Uggs in 30 graden:) na een uurtje toch maar Grea gebeld en Mandisa en uiteindelijk kwamen we erachter dat de taxi driver dacht dat hij de volgende dag op de AirPort moest staan. Toen ben ik maar met een andere taxi naar het volgende vliegveld gegaan (Don Muang) om daar te wachten op Mandisa (ook een zendingswerker) om samen met het vliegtuig naar Chiang Mai te gaan om 7.00 sochtends. Daar wordt een conferentie gegeven voor alle zendingswerkers uit heel Thailand waar ik ga helpen met het kinderwerk. We kwamen om 9.00 aan en hebben uiteindelijk nog heel de ochtend gewacht op andere mensen die naar de conferentie gingen. Ik was BROKEN na 2 dagen reizen, 3 vluchten, many hours of waiting at airports.. En ondertussen liep ik nog steeds met m'n winterkleren;)
Het is wel alsof ik in een hele andere wereld terecht ben gekomen! Alleen maar Aziaten (wat natuurlijk vrij logisch is als je in Thailand bent) maar ze zijn erg aardig en ik voel me niet onveilig hier. Alhoewel, de taxidriver van snachts zag het al helemaal voor zich dat ik een baan kon regelen voor hem in Nederland en dat we samen wel een weekje op vakantie konden in Thailand.. Hij nodigde zichzelf uit om mee te gaan op mijn vakantie! Haha! Gelukkig kon ik zeggen dat m'n zussie al samen met mij vakantie mocht vieren;))
Ik kijk heel erg uit naar de conferentie om daar te helpen en nog meer mooie mensen te ontmoeten en te leren over hun missie hier in Thailand! Het is ook wel de laatste stuk van mijn reis en dat voelt heel raar. De tijd is zo snel gegaan! En mijn travel ga ik nu afsluiten met een adventure in Thailand..
Om 12.00 dinsdags aangekomen in Chiang Mai waar de conferentie op een resort plaats vind. De eerste medewerkers en vrijwilligers zijn al aangekomen en morgen krijgen we een soort van introductie dag. De introductie dag op woensdag was erg goed, leuk om alle kinderwerkers te leren kennen. We komen echt over de hele wereld vandaan! En toen begon donderdag het echte werk.. 24 kids van 4-7 jaar die wij 4 dagen 5 uur per dag mogen vermaken! Pfff.. Ik ben geen geboren kinderjuffrouw en dat zal ik ook nooit worden maar het is erg leuk:) wel een hele uitdaging maar Janita (geeft les aan Nederlandse kids en m'n roommate hier) heeft een soort van de leiding en dat ging super.
Het is heel gaaf om de kids van David en Grea al een beetje beter te leren kennen. En de mensen op de conferentie zijn ook super aardig. Het resort is mooi en we krijgen echt awesome eten! Veel fruit, en dat is hier zo lekker:) en we hadden een zwembad waar ik elke ochtend om 6.00 in sprong om baantjes te zwemmen..
Maandag 9 uur terug gereden naar Nong Rua met David en Grea en de kids. Onderweg mooie rijstvelden gezien en het is erg groen in deze tijd van het jaar (regentijd). In de middag aangekomen bij het huis van David en Grea. Wat een ervaring zeg! Ze wonen zelf in een houten huis met de keuken buiten. Ik slaap in een ander huisje van hout op het terrein. Dinsdag had ik pas echt het gevoel dat ik in een ander land en andere cultuur was, op het resort had ik daar niet echt last van. Als goeie binnenkomer liep in in de morgen over een slang heen.. Ze hadden hier al een jaar geen slang gezien en ik kom de eerste nacht en het is gelijk raak;) Overdag gingen we naar de supermarkt en daar was ik een ware attractie.. Er wilden mensen met me op de foto en iedereen keek..

Ik kon David en Grea natuurlijk uit Moerkapelle en volgde hun wel via de nieuwsbrieven etc maar ik had nooit gedacht dat hun zo zouden leven! Als je hier nooit ben geweest kan je je daar denk ook niet echt een goede voorstelling van maken denk ik zelf.. Het is geweldig om hun hier aan het werk te zien. Ik ben hier nu een kleine week en ik vind het leven echt super hier. Het is wel heel warm hier maar opzich wen je daar wel aan. De Thaise mensen zijn heel aardig. Ze kunnen alleen geen woord Engels en ik maar 2 woorden Thais dus dat is soms frustrerend want je kan geen gesprek beginnen.. De kinderen krijgen dus les van iemand uit Nederland. De lerares komt dan voor een jaar naar Thailand en het jaar erop komt er dan weer een nieuwe. De school staat aan het einde van de straat en daar is ook gelijk de kerk. David is voorganger in de kerk. Grea doet veel werk met vrouwen uit de kerk, zondagsschool en heeft zowat elke middag de halve straat (kids) te spelen in huis:) ze doen ook bijbelstudie met de mensen uit de kerk, bezoekwerk etc.
Woensdag hadden de kids schoolreisje met de heeeeele klas (4 kinderen) ;) zijn naar de dierentuin geweest en naar het zwembad. Was erg gezellig.
Afgelopen donderdag was er bijbelstudie en ging David een dag weg met de groep. Het plan was om om half 10 in de ochtend weg te gaan en dat werd iets later. Uiteindelijk kwamen we pas om 12 uur op een plek die ze van te voren ook niet bedacht hadden;) onderweg nog eten en drinken gekocht. Thaise mensen houden ervan om dingen te kopen en geld uit te geven maar daardoor komen ze wel vaak in de problemen.. Volgens mij hebben ze niet echt een gestructureerd leven die Thaise mensen hier;) savonds ben ik naar een aerobics les geweest hier in het dorp met de huishoudster van David en Grea. Echt zo grappig om met de halve dorp hier een uur lang in de hitte te sporten!
Vrijdag hadden we een relaxte dag en savonds weer gaan sporten in het dorp en nu ging Grea mee. We weken wel wat af bij de rest omdat we alle pasjes nog niet konden;)
De eerste dag dat ik hier was gingen we naar iemand uit de straat die me gelijk een Thaise naam heeft gegeven namelijk Faa wat betekend: sky!

M'n zusje komt over een paar uurtjes met Melissa!!! Vind het heel gek idee dat ze komt, kan het me nog niet echt voorstellen! We gaan ze ophalen van het vliegveld in Khon Kaen. En op de terug weg moeten er naast 8 mensen in 1 jeep+bagage ook nog 2 geiten mee:) David heeft geiten gekocht en die kunnen dan opgehaald worden. Ben benieuwd!!!!
Verder gaan we volgende week een Thaise jeugdweek organiseren voor in de middag en de ochtenden voor David en Grea hun kinderen. De week erna gaan we Engelse les geven op een school in een dorp naast Nhong Rua. Heb er heel veel zin in! Zal druk worden maar dat heb ik er wel voor over voor deze ervaring:)
Ik heb het verder super naar m'n zin hier, voel me echt thuis bij David en Grea en vind het gewoon geweldig! En ga gewoon heel erg genieten van deze laatste 4 weken van m'n travel..

Tot het volgende verslag:)
Sawadika!

Han

  • 05 Juli 2014 - 09:34

    MirjamH:

    Wow Han, tis niet alleen dat je veel gave dingen mee maakt en ziet maar je leert ook! Wat zijn wij Nederlanders dan ontzettend ongastvrij als ik dat zo lees! Tof dat je op deze manier je wereldreis gaat afsluiten! Zo teruglezend in allll je blogs heeft Vader God je enorm gezegend voordat je al iets voor Hem gedaan hebt ;) Wat is Hij toch lief en goed! Dat heet Genade!

    Vraagje; kun je nog precies vertellen wat er met het sponsorgeld gedaan is/wordt? (niet dat je verantwoording moet afleggen maar ik ben gewoon benieuwd!)

    Wanneer is je welkom-terug-feestje?

    Liefs, Mir

  • 05 Juli 2014 - 09:49

    Henrike:

    Zo, wat gaat de tijd snel joh! Al weer je laatste tripje! Echt heel gaaf!!
    Geniet van Thailand en doe de groetjes daar!
    xHenrike

  • 05 Juli 2014 - 11:53

    Paulina Melief:

    Lovely to read the last part of your holiday. Yes, we should live live to the full, and we we should be more thankfull for all His blessings. Leuk dat je zoveel lieve mensen hebt ontmoet in NZ en ook in Thailand. Felt sorry when you had to wait for the taxi.
    Enjoy the rest of your trip. Hopefully can see you when we are in Holland. I will keep,in touch with Agnes. Take care xxxxxxx Henk en Paulina

  • 05 Juli 2014 - 12:11

    DJ&Elientje:

    Ha lieve schat! Wat een heerlijk verhaal weer zeg! Wat maak je toch gave dingen mee. Fijn dat je straks Marjanne weer ziet. Geniet ervan! En heel veel zegen bij alles wat jullie gaan doen.
    We pray! Dikke knuffel van ons

  • 05 Juli 2014 - 17:37

    Arina:

    Hoi Hanneke,
    Heerlijk om je verhalen te lezen. Wat een bijzonder mooie ervaring moet deze reis voor je zijn!
    Nog een hele fijne tijd in Thailand gewenst, samen met Marjanne. Doe haar de groeten.
    Groetjes van de "Boesjes".

  • 05 Juli 2014 - 19:42

    Agnes:

    Hoi Lieve nicht(en)
    Ja, want Marjanne zal er nu ook inmiddels wel zijn.
    Dat was vast een heel emotioneel weerzien.
    Ik vond je verslag echt weer heel gaaf en ik kan bijna zien wat je daar beleefd.En wat kijken we uit naar foto's????
    Misschien heb je inmiddels hele andere plannen voor de toekomst???of valt dat wel mee.
    Je leven heeft nu vast een heel ander beeld van alles gekregen.
    Meiden geniet v/d komende weken hou ons alsjeblieft nog op de hoogte ik kijk uit naar jullie verslagen.

    Kusjes Agnes

  • 05 Juli 2014 - 20:52

    Oom Krijn En Tante Janie:

    Lieve Hanneke, al via de telefoon gehoord van Rene dat Marjanne goed is aangekomen en jullie een uur lang geknuffeld hebben!! Heerlijk, genieten! Dank je Hanneke weer voor je mooie verhaal, fijn om weer een stukje van je reis mee te mogen maken. Sterkte met alles wat jullie daar nog gaan organiseren en geniet dit laatste stukje van je reis. Veel groeten, ook voor iedereen daar, van Krijn en Janie

  • 08 Juli 2014 - 18:42

    Ronald En Anne:

    Ha Hanneke en Marjanne,

    Ein-de-lijk een berichtje van ons!
    Daar heb je lang op moeten wachten, maar we hoorden pas vorige week dat we jou- Hanneke- konden volgen. Wat leuk om van alles te horen. Voor jou begint je reis op te schieten.
    Fijn dat Marjanne en Melissa er nu ook zijn. We wensen jullie heel veel goede dagen met elkaar.
    Leuk dat jullie zoveel organiseren voor de kinderen daar. Geniet van je reis!

    hart. g.r oom ronald , tante anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke

Welcome and enjoy my adventures!

Actief sinds 28 Feb. 2014
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 10625

Voorgaande reizen:

21 September 2018 - 15 December 2018

Africa Trip!

23 Juni 2014 - 06 Augustus 2014

Thailand

29 Mei 2014 - 25 Juni 2014

Nieuw Zeeland

07 April 2014 - 28 Mei 2014

Australie

Landen bezocht: