Adventure in New Zealand! - Reisverslag uit Masterton, Nieuw Zeeland van Hanneke - WaarBenJij.nu Adventure in New Zealand! - Reisverslag uit Masterton, Nieuw Zeeland van Hanneke - WaarBenJij.nu

Adventure in New Zealand!

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

14 Juni 2014 | Nieuw Zeeland, Masterton

He allemaal,

Mn eerste blog uit NZ! Het heeft lang geduurd maar kon elke keer geen nieuwe blog plaatsen.. Maar bij deze maak ik het goed met een extra lange I think :)

De eerste dag in NZ 12 uur geslapen.. Was super moe! Daarna naar een nieuwe kamer in het hotel verhuisd en gaan shoppen. Wat een heerlijk gevoel om weer even normal things te doen! Heb een nieuwe jas, trui, muts en thermo broek gekocht, je weet maar nooit! Ik ben klaar voor mijn twee weeks trip! Daarna naar de Cable Car in Wellington gegaan, dat is een soort van treintje naar een look out point over Wellington. Mn eerste lookout point in NZ, wat ik zag rook naar meer;)
Vrijdag 30 mei begint mn roadtrip, maar niet zoals ik gedacht had. Ik heb perongeluk de verkeerde auto gehuurd, een 8 zitter ipv een minivan.. Haha, echt weer iets voor mij! Al kon ik er op dat moment niet echt om lachen. Daarbij heb ik daardoor nog te veel betaald ook.. Gelukkig stond er nog een minivan die ik kon gaan gebruiken maar dan zou de prijs dus wel hetzelfde blijven, het was tenslotte mijn fout zeiden ze van de rentcompany. Een paar uur later dan gepland ging ik eindelijk opweg met mn groene minivan en gelijk 300k gereden. De eerste km voelde ik me nog wel stoer maar de laatste k's in het donker dacht ik: waar moet ik heen!? Gaat alles wel goedkomen? Gelukkig had ik de Rankers app op mn Ipad gedownload waar ik alle campings op kon opzoeken in NZ. Ik dacht dat ik een fijne camping had gevonden voor de eerste nacht en dat bleek ook zo te zijn! Ik kwam in het donker aan op de Beach camping in Turakina. Mn bedje gemaakt, wijntje ingeschonken (2 glazen, ook 1 voor jou Sas!!) en genoten van de eerste avond. Gelukkig zaten er dekens in mn auto anders was ik bevroren..

De volgende dag een wandeling gemaakt door het bos daar, super mooie ochtend, wel erg koud maar toen de zon ging schijnen was het heerlijk. Daarna naar Wanganui gereden, even op de markt gelopen en wat boodschappen gedaan en van daaruit een 2.5 durende rit langs de Wanganui River gereden. Echt super mooi! Volgens mij ben ik nu al gek op dit land! River, mountains, groen, rotsen, roofvogels die langs vliegen met een prooi in hun bek, geiten langs de weg en een mooi uitzicht op de besneeuwde berg (foto on FB) waar ik inmiddels onder sta op de camping (Whakapapa Village). Tijdens de rit ook nog naar een dorpje geweest van de Maori, helaas was het gesloten maar grappig om alle huisjes van hout te zien. De plaatsen waar ik verder langs reed tijdens die rit hadden ook allemaal bekende namen zoals: Jerusalem, Atene, Korinti.
Alleen reizen is echt wel raar voor me, niemand met wie ik de mooie views kan delen en daarnaast alles zelf uitzoeken qua campings en dingen om te doen.
Savonds dus aangekomen in Whakapapa Village waar ik de volgende morgen een super mooie wandeling heb gemaakt door de Bergen. Zo prachtig al die uitzichten, watervallen, sneeuw op de Bergen maar ook veel groen. Op de parkeerplaats sprak ik een Koppel die mij uitlegde wat de naam Kiwi betekend.. Wist ik veel:) Als eerste is het natuurlijk de kiwi fruit, dan een vogel hier in NZ en een echte Nieuw Zeelander noemen ze ook een kiwi. Grappig om zulke dingen dan te horen! Vandaag ook te horen gekregen dat ik het weekend kan verblijven bij een vriendin van tante Agnes, daar was ik echt super blij mee! Hun home staat in Gisborne en ik vind het heel lief en gastvrij dat ik daar onverwacht welcome ben!
Verder ben ik ook erg blij met het weer: sochtends bevriezen je haren bijna als je onder de douche vandaan komt en ik moet mn deo warm houden in mn jaszak anders kan ik die niet gebruiken, maar verder op de dag gaat de zon heerlijk schijnen en lijkt het net alsof ik qua klimaat op wintersport ben!! Al vind ik het wel een beetje jammer dat ik de rest van mn bruine Aussie kleurtje aan het verliezen ben.. Maar dat zal in Thailand wel weer goedkomen denk!
Maandag ben ik gaan raften in Turangi. 2.5 uur op het water, daarna naar een natural hotpool geweest en after that heerlijke tomatensoep met brood op! De staff was very friendly, groep wel een beetje rustig en had meer spectaculaire dingen met de raft verwacht maar het was super leuk! Super mooie natuur ook weer. Ik sta al 2 nachten op dezelfde camping, de mevrouw is erg aardig en helpt me met vanalles boeken. Dinsdag vroeg naar Taupo gereden omdat ik wilde skydiven maar het weer wat te cloudy.. Nog een paar keer een weather check gedaan maar deze dag ging het helaas niet lukken. Nog even naar de Huka Falls in Taupo gereden en daarna had ik het een beetje gehad dus ben toen 2 uur gaan rijden richting de East Coast/het noorden.. En ik kwam terecht in Kawerou op de TuiGlen Farm. Super mooie plek op een boerderij, wel een beetje smoezelig maar ja wat is er leuker dan op een boerderij kamperen! Volgende morgen wakker geworden met een awesome uitzicht, damp over de aarde en de zon die mijn gezicht verwarmd. Daarna gaan douchen en ik check natuurlijk altijd alles op beesten etc (overgehouden aan de Zegwaartseweg) en wat bleek: een enorme zwarte tor van ongeveer 10 cm zat gezellig mee te douchen in het douche gordijn. Ik heb het maar zo gelaten en 1 minuut later stond ik alweer buiten aangekleed en wel:) Om 10.00 een horsetrack gedaan door de Bergen daar. Ik wou dat jij erbij was Rie, je had het geweldig gevonden! Door het bos, over de weilanden, door een kraak heldere rivier. Super mooi om zo een stukje binnenland te zien. Ik zei nog dat ik een expert was met horseriding maar helaas kreeg ik toch een ouwe bok die nog geen km per uur haalde:)
Na de horsetrack eerst naar Whakatane gereden en daar een wandeling gemaakt in de Harbour. Daarna verder langs de kust naar Maraehako Bay gereden en gestopt op een awesome campspot met uitzicht over de beach. En bij een hele mooie sunset stond ik mn rijst te koken wat ik al vier dagen eet (je moet toch wat)!). Volgende morgen met 2 vissers daar een praatje gemaakt die ook op de camping stonden, het waren gepensioneerde locals. Ze zeiden dat ze het maar raar vonden dat een meisje alleen reisde.. Maarja zeg ik: ik ben een big Dutchie dus dat komt wel goed;) Maar later zat ik erover na te denken en dan vind ik het toch ook wel stoer dat ik dat gewoon doe.. Rond een uurtje of 10 langs de East Coast naar Gisborne gereden. Onderweg langs allemaal kleine boerderijtjes en dorpjes gereden. De cowboys hier hebben geen paard maar een quad.. En als postbus hebben de mensen microwaves.. Grappig om te zien. En onderweg zulke mooie views gezien! Alle verschillende soorten herfstkleuren. Ook heel veel roofvogels die rondvliegen. Echt mooi om te zien. Ik was even gestopt in Tokomaru Bay om wat over het strand te lopen en had mn auto op een soort van heuvel gezet. Toen ik terug kwam kon ik dus bijna niet meer die heuvel oprijden met mn auto omdat hij elke keer slipte..En ik vond dat al zo raar. Na een paar km kwam ik erachter dat mn handrem er nog op stond.. misschien dat het daardoor kwam?! Ik vind zulke dingen echt heel grappig en dan is het wel jammer dat je dat niet met iemand kan sharen gelijk. Om 16.00 was ik in Gisborne en werd hartelijk ontvangen door Henk en Paulien. Heb heerlijk gegeten, allemaal Dutchie dingen die ik al 2 maanden niet ophad! Gestampte aardappels, kip uit de oven, verse groente, speculaas, dropjes.. Hoe fijn!! En als 'toetje' mocht ik naar huis bellen!! Mn mams was door het dolle geloof ik. Over 2 dagen gaat ze aftellen wanneer ik weer naar huis kom want dan is het precies 2 maanden geleden dat ik wegging en nog 2 voordat ik weer thuis kom:) Ik ben daar nog niet zo mee bezig, meer dat ik wil dat mn wereldreisje nog lang niet overgaat! Ik wil echt nog niet denken aan de dag dat ik weer moet gaan werken.. Sorry lieve collega's;) Waar ik wel over nadenk is dat ik mn sister over 3 weken weer ga zien! Nu het dichterbij komt (eerst denk je er niet zo overna) ga ik er toch wel erg naar uit kijken!
Agnes en Arie, jullie zullen het hier echt geweldig vinden! Ik raad jullie aan om een keer naar NZ te komen hoor. Het is misschien niet een reetjes-kijk-vakantie maar zeker de moeite waard!!!

Vrijdag met Paulien naar de stad geweest en smiddags een wandeling gemaakt. In Gisborne hebben ze trouwens bomen die rond de kerst rode bladeren krijgen, dus dat noemen ze hier de NZe kerstboom. In de ochtend trouwens ontbeten met kaas en stroop op mn boterham en hagelslag! Heerlijk! En gek dat je zulke dingen dan opeens zo waardeert! En ik kwam vandaag tot de ontdekking dat Queen Elizabeth van de UK hier in NZ en also in Aussie Queen is.. Ben ik nu dom of niet?! Maar weer wat geleerd:D
Zaterdag in de ochtend vroeg naar een markt gegaan met allemaal vers fruit en groente en oliebollen!!!!! Awesome, hoe kan mijn weekend Hollandser?! En ze hadden geweldige beef die we mochten proeven, pap die had je geweldig gevonden!
Zondag naar de Church geweest met Paulien en in de middag weer een wandeling gemaakt over de beach met Paulien en Lydia, een vriendin van Paulien. Geweldig om al haar verhalen te horen, ze is een Duitse official en heeft veel gereist in haar leven. Daarna met zn 3en naar een andere vriendin van Paulien geweest en daar thee gedronken in een geweldig vintage ingericht huis, I love it! Zondagavond boerenkool op, mijn weekend kon niet meer stuk!
Maandag alweer de laatste morgen dat ik daar was in Gisborne. Kreeg lunch mee voor onderweg, fruit voor de hele week, avondeten.. Super! Heb echt een geweldig weekend gehad! Om 10.00 gaan rijden naar Taupo omdat ik weer wilde kijken of ik kon skydiven maar helaas weer te veel wolkjes aan de lucht. Dan maar een andere keer in een ander land op een andere tijd:) In Taupo naar de Craters of the Moon geweest., allemaal craters die stomen en borrelen en heel hard stinken naar rotte eieren maar het was geweldig om al die stoom etc te zien!
De volgende dag naar de Waitomo Caves gereden en daar 2 Tours gedaan door verschillende grotten, de Glowworm Cave en de Ruakuri Cave. Vooral de Glowworm cave was geweldig. We maakten een boottocht door die grot en als je dan naar boven keek zag je al die glowworms licht geven in het aardedonker. Net alsof ik weer in Darwin was en in mn tentje naar de sterrenhemel kon kijken! Savonds in Taumarunui overnacht en de volgende dag wilde ik naar New Plymouth rijden en ik zag op de kaart dat er 2 wegen naar toe waren maar dat er maar 1 op mijn TomTom werd aangegeven.. Maar Hannie dacht, waarom ga ik het avontuur niet aan en neem de weg die niet aangegeven wordt op de TomTom!! De weg heet de Forgotten World Highway. Super mooi om te rijden, je doet er ong 4 over. Soms zat ik wel een beetje met mn billen bij elkaar;) Veel kronkelige weggetjes, veel stenen op de weg die van de rocks afvallen, afgebroken takken die de weg versperren, onverharde wegen.. Geweldig! Onderweg nog een keer gestopt in een klein dorpje, Whangamomona waar ik een drankje deed in het enigste hotel wat er was. Daar kwam ik een hele club vrouwen tegen die ambassadeurs waren van Pink Ribbon. Dus daar even een praatje mee gemaakt, achteraf zat ik te bedenken dat ik ze helemaal geen geld gegeven heb..

Donderdag was ik in Hawera op een camping en mijn camping lag next naast de swimming pool, de laatste 3 dagen heeft het aardig wat geregend en ook deze morgen weer. Dus ik dacht: waarom ga ik geen baantjes trekken?! Ik had mijn kaartje nog niet betaald of er kwam een oude vrouw op me af en vroeg of ik mee wilde doen met de aerobics les. Lees: the most of them old ladys;) Ik dacht: waarom niet?! Dus lekker een beetje gesport met Trish (zo heette die mevrouw) en haar vriendinnen ;) Na het sporten in het echt nog wat baantjes getrokken en daarna met Trish in de hotpool gekletst. Ze nodigde me uit om bij haar en haar man te overnachten maar had toch mar besloten om dat niet te doen en wat verder te rijden richting Masterton/Wellington. Achteraf had ik dat beter maar wel kunnen doen want dat had me een hoop ellende maar ook grappige momenten bespaard;)......
Ik kwam uit in Dannervirke voor een camping en dat heb ik geweten. Door het natte weer was het gras een beetje erg nat geworden en in het donker parkeerde ik mijn auto in de blubber/gras en de volgende morgen kwam ik daar dus niet meer uit!!!! Vrijdag morgen zijn we een uur bezig geweest om mn auto uit de shit te halen :) er was 1 man op de camping die ik om hulp gevraagd heb en hij heeft weer 2 tuinmannen geregeld. Zij hebben met zn 3en mn auto met een klein vrachtwagentje uit de mud gehaald. Gelukkig zeiden ze allemaal dat ik niet de eerste was en zeker ook niet de laatste! Na mn avontuur naar Bas en Ilse in Masterton gereden om mn backpack af te geven en daarna door naar Wellington waar ik mn auto heb gedropt. Met de trein naar Masterton terug gegaan waar Bas me heeft opgehaald van het station en waarna ik voorgesteld werd aan iedereen van het gezin.
Zaterdag met de 2 oudste meiden van het gezin en een vriendin van hun naar Castle Point gegaan, een uur rijden van Masterton. Beautiful spot!! Zeehonden gezien die zomaar opeens uit de rotsen te voorschijn kwamen vlakbij ons, mooie rotsen, bushwalk gedaan, ik heb me wel vermaakt!! Hier zal ik als het goed is een weekje verblijven en dan ga ik 23 juni naar Thailand!

Samengevat: NZ is een prachtig land! Kan iedereen aanraden er naar toe te gaan. Super aardige mensen overall, iedereen rustig, geen haast.. Wat betreft alleen reizen: het heeft leuke maar ook minder leuke kanten. Ik heb super mooie en aardige mensen ontmoet, vooral het weekend in Gisborne was onverwacht maar zo leuk, je praat met wildvreemden etc. En dat is zo leuk om andere mensen te leren kennen! Aan de andere kant is het soms ook wel erg alleen.. Je kan niks wat je hebt meegemaakt delen met anderen, bent constant bezig met zelf dingen plannen etc. Heb best wel moeilijke momentjes gehad dat ik dacht: gedsie nu heb ik er ff geen zin meer in om alleen te zijn! Maar ik heb echt mogen ervaren: uiteindelijk komt alles goed! No worries! God heeft echt super goed voor mij gezorgd deze 2 weken en altijd kwam alles weer goed! Dat is wel bijzonder! Of een plek waar ik heen kon of mensen die ik ontmoette die mn dag dan maakten!! Dus ik ben dankbaar voor deze 2 weken en voor de bescherming, soms vond ik het best een beetje eng ook (het is hier al 6 uur in de avond donker). Ja, stilte is mooi maar soms ook wel confronterend!
Maar verder about me: 'I like the smell of earth, the touch of waves, the taste of berries, the sight of threes, the sound of laughter and the feeling of being fully alive'!!!!

Zo dit was het weer voor nu, ik zit al een uur te tikken:)
Thanks voor de vele reacties op mn vorige blog, waardeer het enorm!!

XX Han

  • 14 Juni 2014 - 11:09

    MirjamH:

    A-LLE-ME-MA-GGIES!!!!!!! jeetje Hanneke, wat maak jij veel gave mooie dingen mee!!!!!!!!!!!! Supertof om allemaal te lezen en nogmaals; het verveelt geen letter!!! Alsof je ons meeneemt op jouw reis! Ben zo blij voor je!
    Dikke hug en blessies!
    Je tantuutjuh! <3

  • 14 Juni 2014 - 16:59

    Arie En Agnes Van Stein:

    Hoi nicht
    Wat fijn dat je het zo goed doet. Ook met de momenten die je even niet leuk vind, omdat je dan alleen bent en toch ook weer niet en dat je dan mag ervaren dat God super voor je gezorgd heeft. Vaak zien we dat pas achteraf.Denk maar aan het lied van de voetsporen op het zand.
    Ik en Arie hebben genoten van je verslag. Arie kan het niet laten om de leuke momenten alvast voor te lezen en heeft er schik van de verkeerde auto gehuurd...! rijden met de handrem erop!! en de auto in de modder!!!!
    Je maakt me wel nieuwsgierig om NZ te zien, maar of we er ooit naar toe gaan weet ik nog niet.Ik zou best willen.
    Ik wist dat je daar van harte welkom was en wat hebben ze je verwent?
    Ik zal haar gelijk een mailtje sturen dat we weer wat van je gehoord hebben via deze blog.
    Nog veel plezier en blijf genieten.
    Kusjes en groetjes
    Ps. ik vond het geweldig dat ik jou en Paulien aan de telefoon hebt gehad Het was heerlijk om even met jullie bij te kletsen en voelde me behoorlijk bevoorrecht

  • 14 Juni 2014 - 19:52

    Krijn En Janie:

    Ha Hanneke, bedankt weer voor je prachtige verslag, ook de tijd dat je zoals je zegt alleen reist, maar we zijn natuurlijk nooit Alleen. Het is zo een beetje meegenieten van de reis, zo dicht bij!
    Aftellen nu voor Marianne komt, geniet van je tijd daar en heel veel lieve groeten van Krijn en Janie

  • 15 Juni 2014 - 20:50

    Marjanne:

    He chick,
    Nog 19 nachtjes slapen, nog 2 zaterdagen werken, nog 13 opdrachten, nog 7 tentamens, nog 3 dagen stage, nog 1 koffer inpakken, nog 1 dag reizen en IK BEN ER! Ik heb zo onwijs veel zin om je weer te gaan zien!! Miss you!
    Dikke knuff

  • 17 Juni 2014 - 09:44

    Paulina:

    Ja, ik kan nu je reisverslag lezen. Leuk hoor. Goed te horen dat je ook een hele gezellige tijd heb in Masterton. Trouwens de photos zijn heel,leuk. Ik denk dat je een beetje af aan het tellen bent om naar Thailand te gaan. Zoals ik je al verteld ben, ik ben een klein beetje jaloers. Wij zien er zelf ook heel erg naar uit om op vakantie te gaan. Nog 8 weekjes.
    Now I believe that God keeps you under his wing. He guides all his children throughout their lifes. You are a very special person. Enjoy the last couple of days in NZ.
    And remember you are always welcome. Henk and paulinaxxxxxx

  • 17 Juni 2014 - 15:52

    DJ&Elien:

    Ha darling!! Wat een GE-WELDIG verhaal. Met een kop thee heb ik heerlijk de tijd genomen om het te lezen. Wat een avontuur zeg! Pray for you! Dikke kus!

  • 24 Juni 2014 - 12:29

    Ina:

    Wat een leuk verhaal weer. Snap echt wel dat je soms echt alleen voelde.
    Ben benieuwd naar je volgende verhaal.
    Nog heel veel plezier

  • 15 Juli 2014 - 20:55

    Carla:

    Han het is erg leuk om je belevenissen zo te volgen .Vind het wel stoer van je zo alleen op pad. Dat jij ons(je collega's) niet mist begrijp ik als ik zo je verhalen leest.

    Maar vind het toch wel leuk als je er straks weer bent.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke

Welcome and enjoy my adventures!

Actief sinds 28 Feb. 2014
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 10632

Voorgaande reizen:

21 September 2018 - 15 December 2018

Africa Trip!

23 Juni 2014 - 06 Augustus 2014

Thailand

29 Mei 2014 - 25 Juni 2014

Nieuw Zeeland

07 April 2014 - 28 Mei 2014

Australie

Landen bezocht: